zerem.maim@gmail.com

שד' ההסתדרות 141, חיפה

7 ימים בשבוע 24 שעות ביממה

משאבות מים קטנות

משאבות מים קטנות

משאבות מים קטנות מוגדרות כמשאבות המניעות מים או תמיסות מימיות לא מעכלות. ספיקת המשאבות עומדת עד כמה עשרות ליטרים בשעה.

משאבות מים קטנות טבולות

משאבות קטנות טבולות נועדו להיות שקועות לחלוטין במים. משאבות טבולות מונחות בתוך מאגר המים הדורש שאיבה החוצה, ולכן הן משמשות בדרך כלל לניקוז בשיטפונות, שאיבת ביוב, ריקון בריכות או אפילו כמסנני בריכות.

משאבת מיני טבולה היא גרסה קטנה יותר של משאבות המים הטבולות. היא קלת משקל, זעירה, בעלת צריכת חשמל נמוכה ואיננה רועשת. משאבות מים קטנות טבולות משמשות אותנו בעיקר בבית לצורכי בישול, ניקיון, מקלחת, חימום רצפתי, השקיית פרחים וכו ‘.

המשאבה הקטנה היא למעשה משאבת מים צנטריפוגלית, מה שאומר שהיא משתמשת במנוע להפעלת גלגל שמיועד לסובב ולדחוף מים החוצה. המנוע ממוקם באיטום עמיד למים ומחובר היטב לגוף משאבת המים שהוא מפעיל. משאבות סינון הנמצאות בתוך מכלי דגי אקווריום משתמשות בסוג של משאבת מים טבולה וקטנה. משאבת המים הקטנה מותקנת בתוך מיכל הדגים כדי לשאוב ולנקות את המים המלוכלכים מהאקווריום.

יתרונות וחסרונות של משאבות מים קטנות

היתרון המרכזי של משאבת מים טבולה וקטנה הוא שהיא שקטה מאוד מכיוון שהיא שקועה במים בזמן ההפעלה, והמים סופגים את הרעש. זה מאפשר שימוש ביתי מושלם מכיוון שלא תשמע את משאבת המים הטבולה פועלת אפילו במתחמים קטנים יחסית.

משאבות מים טבולות דקות הן יעילות מאוד גם מכיוון שהן אינן דורשות הרבה אנרגיה כדי לשאוב במים שבתוכם הם שקועים. עם זאת, חסרונות ידועים של משאבת מים טבולה הם כי האטמים נוטים להתבלות לאורך זמן מה שמאפשר למים לחלחל למנוע. כאשר זה קורה, המנוע יכול להיות חסר תועלת, והגישה והתיקון הופכים לקשים ביותר.

איך מכינים משאבת מים מהירה במהירות בבית

בסרטון זה נראה לכם כיצד להכין משאבת מים מהירה בבית:

לצורך הכנת המשאבה השתמשנו במנוע DC 180, סוללה 6V, יריעת PVC

איך פועל המדחף?

משאבת מים טבולה היא משאבת מים צנטריפוגלית המפעילה גם מנוע וגם אימפלר לתהליך שאיבת המים. במהלך שאיבת המים, המדחף מסתובב מהר מאוד. הלהבים המעוקלים מתעלים מים לעין, או למרכז המדחף, והמים זורמים לאורך החלק החיצוני של הלהבים.

בשל התנועה המהירה של האימפלר, הכוח הצנטריפוגלי דוחס את המים אל החלק החיצוני של הלהב. לאחר מכן, הלחץ גורם למים לזרום קדימה במהירות גבוהה מחוץ לאימפלר. המהירות כתוצאה מכך מייצרת לחץ בצד היציאה של המשאבה, ודוחפת את המים דרך הצנרת.

איך המנוע עובד?

משאבות מים טבולות פועלות בעיקר בסביבות ביתיות, ובשל גודלן ומשקלן, מנועי DC קטנים משולבים יותר בדרך כלל עם משאבות מים אלה. מנוע ה – DC ממוקם בתוך מארז אטום המחובר לאימפלר, ומופעל על ידי הנעת הילוכים פשוטה.

במרכז המנוע ישנו רוטור שמסביבו סלילים. סביב אותם סלילים נמצאים המגנטים, שיוצרים שדה מגנטי מתמשך שזורם דרך הרוטור. לאחר מכן הרוטור פועל על הכוח המגנטי, ומאפשר לרוטור עצמו להסתובב סביב 180 מעלות.

כאשר הרוטור מסתובב, כיוון החשמל בסלילים מתהפך, דוחף את הרוטור שוב כך שהוא מסתובב להמשך הדרך. באמצעות כמה לחיצות, הרוטור ממשיך להסתובב ולהניע את המדחף לחשמל שהם שואבים.

אופן השימוש במשאבת מים קטנה טבולה

משאבות מים קטנות טבולות נמצאות בדרך כלל בתחתית מכלי מים, והן מיועדות לדחוף מים כלפי מעלה. לאור מנגנון שאיבת המים שלהם, הן משתמשות בדרך כלל במכלים שבהם צריך לשאוב מים אל פני השטח. אם במקרה התקנת משאבת מים קטנה במכל מעל פני הקרקע, יש דברים שכדאי להביא בחשבון: ניתן להתקין משאבות טבולות במיכל מעל הקרקע, ולהביא בחשבון שמי גשמים עשויים להיות צנורים מלמעלה.

דילוג לתוכן